صیاد شیر محمدی بخشدار تخت سلیمان. تکاب خبر

امکانات رفاهی و خدماتی در روستای گردشگری قینرجه تکاب فراهم شده است

پایگاه خبری – تحلیلی تخت نیوز:بخشدار تخت سلیمان تکاب گفت: امکانات مطلوب رفاهی و خدماتی در روستای گردشگری قینرجه از توابع این بخش فراهم شده است.

 

 
 صیاد شیرمحمدی روز پنجشنبه در جریان بازدید فرماندار تکاب از طرح ساماندهی اماکن گردشگری روستای قینرجه بخش تخت سلیمان افزود: طرح ساماندهی و احداث مجموعه های تفریحی و امکانات رفاهی در چشمه های آبگرم روستای گردشگری قینرجه بخش تخت سلیمان با هدف افزایش جذب گردشگر و بهر مندی بهینه از ظرفیت های این بخش اجرا شده است.

وی بیان کرد: در این مجموعه ۱۰ واحد آلاچیق و ۲ واحد توقفگاه خودرو احداث شده و مسیر ورودی برای دسترسی به مجموعه آبگرم قینرجه به طول یکهزار و ۵۰۰ متر با احداث یک دهنه پل تعریض و تسطیح شده است.
وی اظهار کرد: چشمه های آبگرم طبیعی روستای قینرجه نیز بهسازی و با احداث چهار دهنه استخر آبگرم طبیعی و جدول گذاری محوطه، ساماندهی شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، برای تأمین آب آشامیدنی این مجموعه یک منبع آب شرب و خط انتقال آب از چشمه تا منبع و همچنین سرویس های بهداشتی مناسب و خدمات رفاهی دیگری تعبیه شده است.
بخشدار تخت سلیمان اضافه کرد: برای اجرا و بهره برداری از این طرح عمرانی و خدماتی بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.
شیرمحمدی گفت: علاوه بر این، امکانات اقامتی مناسب از جمله آلاچیق در کنار آبشار زیبای روستای قینرجه تکاب احداث شده که موجب رفاه حال بازدید کنندگان از این آبشار در فصل بهار و تابستان شده است.
وی افزود: آسفالت راه دسترسی به مجموعه آب گرم روستای قینرجه بخش تخت سلیمان تکاب و افزایش امکانات رفاهی و همچنین تمهیدات لازم برای دائمی کردن این آبشار فصلی در این روستای هدف گردشگری از مهمترین برنامه های آتی بخشداری تخت سلیمان است که با سرعت پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: روستای گردشگری قینرجه از توابع بخش تخت سلیمان تکاب به علت وجود آبشار زیبا، مجموعه آبگرم طبیعی و طبیعت بکر هدف سفر بسیاری از ساکنان شهرهای همجوار است که با ساماندهی این مجموعه تعداد بازدید کنندگان از این منطقه افزایش خواهد یافت.
فرماندار شهرستان تکاب و بخشدار تخت سلیمان از طرح ساماندهی آبگرم و آبشار قینرجه بازدید کردند.
روستای گردشگری قینرجه یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی و گردشگری تکاب است که در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر تکاب و در فاصله ۱۵ کیلومتری مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان واقع شده است.
شهرستان تکاب با ۷۸ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده و بیش از یکصد اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی دارد.
مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان که در سال ۱۳۸۲ در فهرست سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسید، یکی از دو اثر جهانی استان آذربایجان غربی است که در ۴۲ کیلومتری شمال شرقی تکاب واقع شده است.

            تکاب خبر



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 29 مرداد 1395برچسب:, | 13:41 | نویسنده : رضوانی |